ARLA FOOD FEST

FORMÅL

Arla Food Fest er en moderne madfestival med fokus på at engagere børn og unge i aktiviteter, der kan skærpe deres interesse for råvarer og madlavning. Det er Arlas vision at udbrede sundere og mere bæredygtige madvaner for den næste generation. Til festivalen er der masser af aktiviteter – løb, marked, youtubere på scenen og musikprogram med Mads Langer, Hasan Shah og Page Four. For at øge besøgstallet, ville Arla gerne skabe awareness om festivalen og visionen bag.

Kampagneperiode: 10. august – 28. august 2016

LØSNING

For at øge kendskabet til Arla Food Fest teamede Arla op med Vi Unge, hvis univers er skarpt målrettet piger 12-18 år. Kommunikationen fokuserede på aktiviteterne på festivalen og især på musikprogrammet.

Kampagnens omdrejningspunkt var en stor konkurrence om en meet’n’greet med Page Four, som Vi Unges læsere er HELT vilde med. Konkurrencen kørte på Snapchat. For at deltage skulle læserne oploade en video til Vi Unges Snapchat, hvor de viste hvordan de ville reagere, hvis de vandt en meet’n’greet med Page Four.

For at engagere brugerne, drive trafik til konkurrencen og skabe kendskab til Arla Food Fest kørte der advertorials, snap stories på Snapchat og posts på Facebook og Instagram.

RESULTAT

På tre uger havde de to Facebook posts genereret en reach på 179.342 med 1.236 likes og 606 delinger og 4.272* kliks videre til konkurrencen. De to Instagram posts fik tilsammen 2.019 likes. De to stories på Snapchat havde imponerende 16.000 og 15.900 åbninger – med en completion rate på 83% og 79%, selvom stories’ene varede hhv. 53 og 106 sekunder. Næsten 200 piger oploadede en video, hvor de fortalte hvordan de ville reagere, hvis de vandt en meet’n’greet med Page Four. Alt i alt en kampagne der kommunikerede Arlas budskab effektivt på de unges præmisser, på deres medier og på den måde skabte awareness om Arla Food Fest.

 

*Bruttotal

Tanja Bang Udengaard, Digital Marketing Manager

Vi Unge har fat i en interessant målgruppe for os og kommer langt bredere ud, end vi kan med vores egne kanaler. Desuden er Vi Unge vant til at lave indhold til målgruppen og snakker samme sprog. Vi har gode erfaringer med samarbejdet fra tidligere og det bliver bedre og bedre år for år. Vi tror på, at vi kan få mere ud af samarbejdet i fremtiden og vil gerne bruge Vi Unge som direkte sparringspartner på målgruppens interesser.

VIDEO: Arla Food Fest Snapchat på Vi Unge