Magasin

FORMÅL

Magasin du Nord – et moderne, men historisk shoppingmekka – har siden 1870 tilbudt sine kunder overdådige købsoplevelser. Julen er en særlig tid for stormagasinet, som pynter op med fantastiske dekorationer, som bringer de besøgende ind i et univers med en fejring af højtiden, hvor det er gjort nemt at finde den perfekte julegave, fordi stormagasinet fører alle de bedste danske og internationale brands inden for mode, interiør, skønhed og mad.

Til julekampagnen i 2017 ønskede Magasin at knytte endnu tættere bånd til stilige, urbane kunder – såvel mænd som kvinder. Magasin ønskede at inspirere mændene til at besøge butikken og opleve en ”one-stop shop”, hvor du nemt og hurtigt kan købe alle julegaverne på ét sted. Magasin ville også give den kvindelige målgruppe inspiration til at finde den perfekte julegave – og blive opfattet som ’house of most loved brands’, altså stormagasinet med alle den smarte, urbane kvindes yndlingsbrands.

Dermed havde kampagnen til formål at øge det kvalificerede kendskab til Magasins tilbud blandt de to målgrupper.

LØSNING

For at opnå kampagnemålsætningen gik Magasin sammen med magasinerne ELLE og Dossier.

De vigtigste aspekter af kampagnen i Dossier var to events med liveinterviews af influencers, som var relevante for læserne af Dossier. De to inspirationsevents, der også bød på en styling session afholdt af Dossiers moderedaktør, var populære og trak Dossiers læsere ind i butikken. Hver gæst modtog også en voucher som incitament til yderligere besøg i butikken.

Der blev lavet indhold i relation til de to hovedevents i Magasin, som blev anvendt i Dossier-magasinet og på Dossiers SoMe-kanaler. Magasinet havde en stilfuld advertorial med en model klædt i brands, som kan købes i Magasin, som guidede læserne til sæsonens mest eftertragtede varer. Der blev også produceret to Facebook-videoer. Musikeren Kasper Winding og kok og forfatter, Mikkel Karstad optrådte i videoerne, som præsenterede Dossiers følgere for deres opfattelse af kvalitet.

Den 30. november holdt ELLE to events for deres læsere i Magasins smukke omgivelser. De to events bød på en fashionabel middag, et oplæg om mode med Fashion Director Mie Juel og masser af shoppinginspiration til den perfekte julegave. Sideløbende blev der bragt en advertorial med inspiration om Magasins brands i ELLE-magasinet.

RESULTAT

Kampagnens 360-graders-tilgang viste sig at være meget vellykket.

Alle de fire events, som blev holdt af Dossier og ELLE i Magasin du Nord blev hurtigt udsolgt, og deltagerne var meget tilfredse. Desuden valgte mange gæster at dele billeder af deres aften på de sociale medier.

Denne kampagne sikrede dermed, at Magasin nåede sin målgruppe på forskellige måder på forskellige platforme – og ved at kommunikere i 360 grader med en kombination af indhold til magasiner, SoMe og events var det muligt at ramme både det mandlige og det kvindelige publikum og guide og inspirere til et besøg i butikken. Endelig fik de to Dossier-videoer næsten 52.000 views i alt.

Britta Luplau, Brand Manager

Julen er en meget speciel tid for Magasin, og vi vil gerne have, at vores besøgende også oplever denne ekstraordinære atmosfære. Kampagnen viste, at med de rette omgivelser - og hjælp fra to stærke magasinbrands, Dossier og ELLE - kan vi sammen skabe unikke besøgsoplevelser, hvilket helt sikkert vil få besøgende til at blive kunder – et meget positivt resultat for os og endnu mere for kunden, som kan glæde sig til en ekstraordinær købsoplevelse.