banner

Allers kvinde-univers

Markedsføring til kvinder er et gyldent værktøj til at få dit budskab igennem. Læs med her, hvor vi giver dig tre gode grunde til, hvorfor du bør målrette din markedsføring mod kvinderne.

1. Kvinderne bestemmer mest
Når det kommer til købsbeslutninger i hjemmet, så er det kvinderne, der har bukserne på. Flere undersøgelser peger på, at kvinden er den primære beslutningstager på hjemmefronten. Ifølge Gallup definerer 88 pct. af vores læsere og 70 pct. af vores brugere sig selv som indkøbsansvarlig i hustanden, mens 80 pct. mener, at de bestemmer ”næsten alt”. Og det gør sig ligeledes gældende i kategorier som biler, elektronik, bank & privatøkonomi, pension forsikring og realkredit.

2. Kvinderne køber mest
Ikke nok med at kvinderne bestemmer mest, så er det også oftest dem, der hiver pengepungen frem. En Gallup-måling viser, at kvinderne står for hele 63 pct. af alle indkøb i hustanden, mens mændene kun står for 37 pct. Og har du allerede overbevist den kvindelige forbruger om at købe dit produkt, så er hun statistisk set en langt mere loyal forbruger end manden.

3. Kvindesegmentet har et stort vækstpotentiale
Det betaler sig at forstå kvindemålgruppen, fordi der er rent faktisk en masse vækstpotentiale i denne målgruppe. Ifølge kommunikationsbureauet LoweFriends er kvindernes købekraft fortsat eksplosivt stigende, og deres indflydelse er afgørende i samtlige købskategorier. Du kan derfor vinde markedsandele ved at udnytte dette potentiale til fulde.

Aller kender kvinderne
Godt nok bestemmer og køber kvinderne mest, men ifølge Marti Barletta bruger de samtidig også 40 pct. mere tid på deres beslutningsproces end mænd. Det er derfor vigtigt at få udnyttet de rigtige kanaler til at få eksponeret dit budskab gennem hele kvindens beslutningsproces og i alle de medier, hvor hun søger inspiration og information fra. Hos Aller Media kender vi de danske kvinder. 1,7 millioner kvinder læser vores printmedier, og 1,1 million kvinder bruger vores sites hver måned. Det svarer til hele 70 % af de danske kvinder. I Aller Mediesalg, vil vi gerne hjælpe dig med at benytte de rigtige kanaler, og gøre det på en kreativ måde, så du kan nå ud til kvindemålgruppen og tage del i det vækstpotentiale, der blot ligger og venter.